Ülemiste City reklaamviitade projekt jõudis meile läbi disainibüroo, kes soovis ideekavanditele toetuseks ka tootmisalast oskusteavet. Erinevate ideede seast valiti välja tellijale sobivaim ning samas teostatav lahendus.
Edasine töö käik hõlmas disaini täpsustamist, konstrueerimist ning töö mastaabist lähtuvalt ka ehituslubade taotlust. Siinkohal olgu öeldud, et disainis sai tehtud väiksemaid muutusi ka töö edasistes etappides – põhjuseks reklaamviida terviklik väljanägemine.
Ehitusloa taotlus esitati kolme reklaamviida püstitamiseks Ülemiste City linnaku põhisissepääsude juurde. Kuna tegemist oli Eesti ja kogu lähiregiooni mõistes pretsedente loova projektiga, mille teostus hõlmas endas väga erinevaid tööetappe: geodeetilised tööd, kaevetööd, maanduse rajamine, vundamentide ehitus, pinnase taastamine ning alles viimases järgus viida paigaldus, oli reklaamviitade valmimisgraafiku kinnitamine tavapärasest keerulisem. Teostus, Eesti kliimas ning vahelduvates ilmaoludes, osutus märgatavalt suuremaks väljakutseks kui esialgu arvatud.
Nagu mainitud, on tegemist esmakordse omataolise reklaamprojektiga, mille tehnilise valgustusalase lahenduse kavandamiseks on kasutatud kahte erinevat Volume Design’i poolt pakutavat tooteprofiili – Ülemiste City logod profiil L10 ja valgusvöö profiil L4.
Nimetatud profiilid pakkusime välja just sellistena nagu neid tänasel päeval on võimalik Ülemsite City’s näha, sh reklaamviidad, mis asuvad suure liikluskoormusega sõiduteede vahetus läheduses ja peavad sellest lähtuvalt olema hõlpsasti puhastatavad.
Lõpptulemusena valmisid kolm identset reklaamviita, mis tähistavad Ülemiste City linnaku kolme olulisemat sissepääsu.
Ülemiste City reklaamviida tehnilised andmed:
- 70m² vaadeldavat pinda, millest 10m² valgustatud
- ca 800 led-moodulit koguvõimsusega ca 325W
- viida kogukaal 2700kg
- 3 vundamenti 1,2m sügavusel